czwartek, 24 marca 2016

Poczuj magię świąt...

Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami. W związku z tym, chciałabym w dzisiejszym, nieco luźniejszym poście, podzielić się z Wami moimi refleksjami i przemyśleniami dotyczącymi tych świąt. Pamiętam jak w poprzednich latach zawsze przed Wielkanocą czy Bożym Narodzeniem, usadawiałam się wygodnie w fotelu i zabierałam się za czytanie świątecznych postów na moich ulubionych blogach. To była w pewnym sensie już moja "tradycja", która pozwalała mi jeszcze lepiej wdrożyć się w tę radosną i niezwykłą atmosferę i poczuć słynną magię świąt. Teraz, gdy moje marzenie się spełniło i sama prowadzę własnego bloga (w co jeszcze wciąż nie do końca wierzę :D ), postanowiłam napisać kilka moich przemyśleń związanych z Wielkanocą i innymi uroczystościami.
Na pewno każdy z Was zauważył, że w każdym okresie świątecznym w sklepach aż huczy od tematycznych ozdób, czy potraw. W niektórych galeriach już w listopadzie jest pełno świecących choinek, a w pierwszych dniach marca aż roi się od czekoladowych zajączków. I może dziwnie to brzmi, ale prawda jest taka, że to właśnie głównie marketing, reklamy i sklepowe wystawy tworzą ten niezwykły, świąteczny klimat. Osobiście, nie wyobrażam sobie Wielkanocy bez ogromnych zakupów, porządków, czy pieczenia mazurka. To właśnie takie drobiazgi sprawiają nam tyle radości i święta od razu stają się bardziej wyjątkowe.
A co Wy myślicie na ten temat? Może macie jeszcze jakieś rzeczy, które szczególnie wpływają na wspaniałą atmosferę podczas Wielkanocy? A może macie zupełnie inne zdanie i nigdy nie poczuliście czegoś takiego jak magia świąt? Koniecznie napiszcie o tym w komentarzu. Zachęcam także do wyrażania swojej opinii. To naprawdę bardzo motywuje. Na zakończenie dodam jeszcze, że właśnie jestem w trakcie czytania cudownej książki i ostatnio wróciłam z kosmetycznych zakupów, więc szykują się dwa nowe posty o zupełnie innej tematyce. Ja jestem niesamowicie podekscytowana. Mam nadzieję, że post bardzo Wam się spodobał. A teraz chciałabym Wam życzyć jak najwspanialszych, rodzinnych świąt, mokrego Dyngusa, smacznego jajka i przede wszystkim właśnie tej magii, bez której Wielkanoc nigdy nie byłaby tak cudowna. :)

3 komentarze:

  1. Dzisiejsze pojmowanie tradycji (bo tym aspektem Wielkanocy czy Bożego Narodzenia się zajmujemy) jest nierozerwalnie powiązane z komercją. Gdyby właśnie nie sklepy, telewizja, nie byłoby czuć klimatu, szczególnie że nierzadko pogoda nas nie rozpieszcza. Nie da się temu zaprzeczyć. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli się wierzy w Boga, powinno się te święta obchodzić należycie: niekoniecznie piec mazurki, niekoniecznie stroić dom, malować pisanki, ale pójść o kościoła i tam świętować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. :) W pełni się z Tobą zgadzam - święta to przede wszystkim czas na rozwój duchowy, jednak, niestety, dla ludzi niewierzących często Wielkanoc oznacza tylko okazję do zjedzenia czekoladowego jajka. :(

      Usuń
    2. Zgadzam sie calkowicie :(

      Usuń